Rainforrest - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu Rainforrest - Reisverslag uit Tangkahan, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu

Rainforrest

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Emiel

11 April 2016 | Indonesië, Tangkahan

Medan 10-4-2016

Eenmaal aangekomen op Medan was het kwik gestegen naar 34 graden en een luchtvochtigheid naar 89% en dat om 21.00 uur. Snel met de taxi naar het hotel om lekker te gaan slapen, gelukkig met airconditioner!
De volgende morgen om 7.00 uur op want onze georganiseerde tour zou die dag beginnen. Aangekomen bij het ontbijt was Jasmijn de toeristische attractie, iedereen wilde met haar om de foto!
Samen met 12 andere backpackers vertrokken we naar een (Bukit Lawang) klein dorpje midden in de jungle. Om dat dorpje te bereiken moesten we eerst de rivier oversteken doormiddel van een grote hangbrug. Kamers verdeeld en kennis gemaakt met iedereen. Om de warme temperaturen een beetje te vergeten gingen we met z'n alle naar een waterval, maar eerst moesten we de rivier oversteken en een grote zware stroming te trotseren. Na +/- 10 keer vallen en opstaan kwamen we bij de waterval. Oh ja we waren vergeten te vertellen dat we nu midden in het regenwoud van Sumatra zitten. Dus een stortregen met onweer was dan ook niet weg te denken. Anyway na wat klimmen en klauteren hebben we heerlijk gezwommen onder de waterval. Hierna zouden we naar een hotspring gaan, maar door de regen was de stroming in de rivier toegenomen en daardoor te gevaarlijk, waardoor we dat moesten overslaan. Dan maar weer terug naar het huisje en onder het genot van een heerlijk koud biertje (620ml) en water dit verhaaltje maken. Het werd een gezellige avond en we hebben onze nieuwe vrienden waar we vanaf nu 2 weken mee optrekken beter leren kennen.

Jasmijn & Emiel

• 15 April 2016 - 09:54

Carina:

Wauw in zo'n kort tijdbestek al zoveel gedaan en beleefd. Maak de reis van jullie leven en geniet volop van de schoonheid van het prachtige Indonesië.

Liefs,
    Carina en Johan