Highlights of Sumatra - Reisverslag uit Aemuri, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu Highlights of Sumatra - Reisverslag uit Aemuri, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu

Highlights of Sumatra

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Emiel

05 Mei 2016 | Indonesië, Aemuri

16/4/2016 Samosir Island
Jaa jaa het klopt! We lopen een klein beetje achter met onze verslagen! We hebben nu weer wat tijd gevonden om wat te schrijven!

De dag na de vulkaantocht gaan we richting Samosir Island! Het is zo'n 5 uur rijden met de bus! Goed te doen dus! Af en toe stoppen we langs plekken om wat foto's te maken van de omgeving zoals de mooie groene rijstvelden en de groene natuur. Vanaf de haven was het ongeveer een uur met de boot om naar Samosir Island te gaan, heerlijk op het water en in de wind!
Aangekomen bij het hotel vonden we eigenlijk wel dat we een massage hadden verdiend! En zo gezegd zo gedaan! Heerlijk even een uur ontspannen en relaxen! 'S avonds zijn we met de groep gaan eten bij een leuk tentje waar een live band aan het spelen was! In de live band zat een reisleider (Ben) die ons de volgende dag een tour over het eiland zou geven. Er werd gedanst en gezongen! Al met al een hele gezellige avond!

17-4-2016
We zijn nog steeds op Samosir Island en we gaan vandaag een scooter huren! Het officiële plan was met de fiets over het eiland te gaan, maar dit vonden wij te warm en inspannend en plannen zijn er om gewijzigd te worden! Wij wilden lekker op het scootertje het eiland verkennen! En dit idee deelden wij met de rest, die dit eigenlijk ook wel zagen zitten! Dus met zijn alle op de scooter! Erg grappig, sommige hadden nog nooit scooter gereden en kregen een korte instructie. Emiel heeft al vaker scooter gereden en Jasmijn ging lekker achterop!
Heerlijk! Deze dag zijn we lekker verkleurd! Met de scooter hebben we diverse traditionele Bataks (stam) bezocht en gekeken hoe zij leefden. Erg veel diverse gewoontes. En met een van deze gewoontes hebben wij mee gedanst, heel apart om mee te maken!
'S avonds zijn we gaan eten met de groep, maar we zijn op tijd weer naar huis gegaan omdat Emiel niet lekker was! Zo konden we op tijd naar bed en gelukkig hoefde we ook niet onwijs vroeg op de volgende morgen dus konden we een beetje uitslapen!

18/4/2016 Van Samosir Island naar Sibolga
Vandaag zou een lange dag in de bus worden vertelde onze gids! Hij zei letterlijk: "keep your mind in your body" dat zou ons helpen om de dag door te komen. Het was een lange dag, maar het was goed te doen, zo'n 8 uur hebben we in de bus gezeten. Maar het ging zo voorbij het leek soms wel op een schoolreisje, iedereen had snoep, koek en chips bij zich en dit ging regelmatig de bus door. Ook werd er gezellig gekletst en gelachen en af en toe zongen we een liedje. Maar ook het uitzicht was weer adembenemend! Wat heeft Sumatra toch een mooie natuur! We stopten regelmatig om wat mooie kiekjes te kunnen maken. Na 8 uur rijden kwamen we bij ons hotel, in een dorpje gelegen aan de Indische Oceaan aan Sumatra's westkust.

19-4-2016 van Sibolga naar Panyambungan
Vandaag zou weer een lange dag worden dus: "keep your mind in your body"! Jep weer 8uur in de bus. Helaas weer zo lang! Dit viel ons wel wat tegen van de trip, maar ondanks dat reden we weer door een prachtige natuur en leek het weer op een schoolreisje, erg gezellig dus! Toen we bij het hotel aan kwamen dachten we nou dat ziet er goed uit (van de buitenkant dan), maar dit was anders toen we binnen kwamen, het was echt zo'n verlaten/vervallen hotel (beetje spooky)! Maar ze hadden gelukkig wel airco's op de kamer, helaas deed die van ons het niet maar gelukkig hadden ze nog een kamer vrij;)! Blij dat we hier maar 1 nachtje sliepen, want het water uit de kraan was zwart en de wc's spoelde niet eens door! Nouja wel weer een ervaring rijker! Wat 's avonds erg leuk was, is dat we bij locals zijn gaan eten. We werden bij ons hotel opgepikt door 6 pecak's (een soort motor met zijspan maar dan overdekt) en werden 2 bij 2 in deze krappe karretjes vervoerd naar een klein dorpje verderop. We hadden veel bekijks want zo vaak kwamen daar geen "blanke" toeristen! Het eten bij de locals was een hele ervaring! We aten bij een moslim gezin, traditioneel en wel op de grond. Hier werden de maaltijden op uitgeserveerd en dit was boven verwachting heel erg lekker. Ondertussen ging het nieuws dat er blanke toeristen in het dorp waren als een lopend vuurtje en verzamelde er in een relatief korte tijd zo'n 40-50 kinderen om het huis heen. Allemaal mister en miss take a photo? Dus zo voelt het om beroemd te zijn! Na heel wat take fives uitgedeeld te hebben en heel wat gezwaai zijn we uiteindelijk via onze pecak's terug gereden naar het hotel waar we als een blok in slaap vielen.

20-04-2016 van Panyambungan naar Bukit Tinggi
Was weer een hele lange reisdag. We kwamen gelukkig aan in een goed hotel aan. Goede kamer en goede douche, heel fijn! Die dag waren we allemaal erg gaar van het reizen en hebben we een powernap gedaan voordat we met de groep een hapje gingen eten. En nog even snel een belletje naar het thuisfront voordat we naar bed gingen.

21-4-2016 Bukit Tinggi
Vandaag gestart met een heerlijk stevig ontbijt van toast en scrambeld eggs! Om hierna een flinke wandeling te maken door de Sianok Canyon (the grand Canyon van Indonesië, Jasmijn is zelf in de Grand Canyon van de USA geweest, maar vond dit niet echt in de buurt komen, maar het was wel mooi om gezien te hebben). In deze bergen zat een ondergrondse bunker van de Japanners uit de Tweede Wereldoorlog waar we een rondleiding door hebben gekregen, erg indrukwekkend. Deze tocht afgesloten met een wandeling door de rijstvelden. Waar we uitleg kregen over het hele proces van het planten van de rijst en het oogsten ervan.
Na deze wandeling waren we aardig verhit en zochten we verkoeling in het zwembad van het hotel! Heerlijk! Daarna hadden we behoorlijke trek, maar alle nasi goreng ayam en mie goreng kwam aardig onze oren uit en hadden ontzettende trek in pizza! Samen met onze Deense vrienden zijn we in het stadje opzoek gegaan naar een pizzatent, die we uiteindelijk vonden en waar we heerlijk eindelijk is na 2 weken westers eten hebben gegeten! Dat smaakte zeer goed!! We zaten alleen heel snel vol, we denken dat onze maag na 2 weken rijst al gekrompen is! Want 's avonds gingen we weer eten, maar we hadden totaal geen honger nog! Dus het werd alleen maar drinken en een beetje rijst.