Oerang-oetangs - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu Oerang-oetangs - Reisverslag uit Berastagi, Indonesië van Jasmijn en Emiel . - WaarBenJij.nu

Oerang-oetangs

Blijf op de hoogte en volg Jasmijn en Emiel

22 April 2016 | Indonesië, Berastagi

13-4-2016 Bukit Lawang

Na een heftige bumpyride van ongeveer 3 uur zijn we aangekomen in Bukit Lawang. Waar we 's morgens weer vroeg (7.00 uur) aan het ontbijt zitten om een jungle trekking te doen van ruim 3 uur. Met een luchtvochtigheid van 98% en een temperatuur van 34 graden was het een hele zware, zweterige trekking! Maar absoluut de moeite waard! Het was prachtig in de jungle en we hebben wildlife orang oetang gespot (leven alleen nog op Sumatra & Borneo). Over glibberige rotsige paden gingen we door de jungle heen. En je moest mazzel hebben om de "orang-oetangs" te zien. Wij zagen er niet 1 maar nog een tweede orang-oetang familie met 2 kleintjes. Moeder aap vond het allemaal prima, dat we haar 2 kleintjes op de foto namen maar ze kwam wel even polshoogte nemen. Ze hing op +/- 2 meter van ons vandaan en liet even zien wie de baas van de jungle was. Na 5 liter zweet achter gelaten te hebben in de jungle trokken we weer terug naar ons verblijf waar we hebben gezwommen in een rustige rivier, althans dat dachten we toen totdat het 2 uur lang tropisch had geregend en de rustige rivier was veranderd in een woeste gevaarlijke uitziende rivier. 'S avonds hebben we heerlijk gegeten at the eagle bar (een mooi restaurant/lounge gemaakt van bamboe). Na het eten hebben we gerelaxed in de lounge! 00.45uur tijd om te gaan slapen, morgen weer vroeg op!